bude předáno po ukončení semináře (6 vyučovacích hodin)
ne
Cílem semináře je seznámení účastníků s možnými způsoby řešení konfliktů v sociálních službách.
Konflikt – vznik, příčiny, důsledky. Rozdělení konfliktů. Test temperamentu (sebepoznání). Rozdělení osob dle prožívání konfliktů. Práce v týmu a konflikty.
Průběh konfliktu. Řešení konfliktů v sociálních službách - jednotlivé kroky, účinné nástroje řešení konfliktů. Různé způsoby řešení konfliktů. Modelové situace v sociálních službách.
Kritika - podávání a přijímání kritiky. Jak reagovat v případě oprávněné kritiky. Jak reagovat na nepřiměřený afektivní útok. Konstruktivní kritika - pravidla. Thomas-Kilman test - řešení konfliktů.
Asertivní komunikace jako prostředek k předcházení konfliktů. Asertivní práva. Techniky asertivity. Optimální řešení konfliktů. Verbální a neverbální asertivní komunikace.
Praktické nácviky řešení konfliktních situací v sociálních službách. Zkušenosti v rámci zvládání konfliktů. Rozbor vybraných konfliktů.
Zpětná vazba účastníků, diskuse, poznatky.
603 717 305
Po-Pá: 7.00-15.00 h
novotna@profesim.cz